skip to main content

Acxiom makes its data available to AWS customers on AWS Data Exchange

Friederike Sickel Last Updated April 27th, 2020

Neu-Isenburg, December 19th, 2019. Acxiom, the data and technology foundation for the world’s best marketers, today announced its selection as a Launch Partner for AWS Data Exchange. The new data marketplace will provide access to Acxiom’s expansive global data sets for marketing analytics, including data from countries across EMEA, APAC and the Americas.

The goal of the marketplace is to help reduce friction for clients who leverage data from multiple data providers. The AWS Data Exchange can be a one-stop shop, giving marketers access to an array of data sets without the hassle of downloading and integrating the information into a singular usable framework.

“We built AWS Data Exchange to offer organizations an easier way to find, subscribe to and integrate diverse data sets into the applications, analytics and machine-learning models they’re running on AWS,” said Stephen Orban, General Manager, AWS Data Exchange. “We are delighted to be working with Acxiom to improve the efficiency of our shared customers’ analytics efforts.”

“AWS’ solutions convince with diverse modules and services. We are excited to partner with AWS as we are now able to offer many companies the opportunity to benefit from Acxiom’s products and solutions. Together with AWS we provide customers with world-class data,” adds Carsten Diepenbrock, Managing Director Acxiom Deutschland GmbH.

“Acxiom is excited to make a selection of our ethically sourced and privacy-compliant data sets available to AWS customers,” said David Skinner, managing director of channels and alliances at Acxiom. “We also look forward to bringing more of Acxiom’s high-value products and services to AWS customers in the near future, including our marketing analytics capabilities, data monetization services and additional custom data sets.”

Über Acxiom
Acxiom ist ein führender Datendienstleister und ermöglicht People-Based Marketing über alle relevanten On- und Offlinekanäle und den Single Customer View. Acxiom macht Daten und Insights einfach und sicher nutzbar, überall dort, wo sie benötigt werden.

Immer mehr Endgeräte und Kanäle erzeugen eine Vielzahl von Daten, die häufig in Datensilos verschiedener Unternehmensbereiche landen. Somit werden aktuelle und künftige Kunden oft mit irrelevanten, nicht zielgerichteten Marketingbotschaften adressiert. Acxiom unterstützt weltweit Werbetreibende und Partner, gemeinsam diese Herausforderung zu meistern. Seit über 55 Jahren ist Acxiom führend in der verantwortungsvollen Nutzung von Daten.

Acxiom Deutschland GmbH verfügt über ein breites Spektrum an Marketingdaten für den B2C-, B2B- und Healthcare-Bereich sowie Instrumentarien und Expertisen für analytisches CRM. Es betreibt in Deutschland eine der größten Datenbanken mit mikrogeografischen Haushalts- und amtlichen Marktdaten für das Geomarketing.

Weitere Informationen über Acxiom finden Sie unter www.acxiom.de.

Pressekontakt
markengold PR GmbH
Anja Wiebensohn / Franziska Naumann
Münzstraße 18, 10178 Berlin Tel.: +49(0)30 / 219 159-60 acxiom@markengold.de